La Maria té onze anys i ja des de ben petita se li va diagnostircar el Síndrome de DiGeorge, malaltia causada per una malformació d'una petita part del cromosoma 22. L'Anna viu amb la seva mare, la seva germana petita i la parella de la seva mare. Els seus pares es van separar quan ella era petita i ara viu a cavall de Barcelona i Vilafranca.
Des d'un primer moment, quan la pedagoga em va informar de la malaltia que patia l'Anna, vaig tenir la curiositat de saber més coses sobre el Síndrome de DiGeorge ja que, fins aleshores, no n'havia sentit a parlar mai. Així que vaig recórrer a internet i, al comprovar que era una malaltia genètica com el Síndrome de Down, vaig pensar que la Maria tindria dificultats per evolucionar i millorar.
La meva sorpresa va ser quan vaig conèixer la Maria, la qual en un primer moment es va mostra introvertida i amb poc contacte visual però que, després d'unes sessions, ja va adquirint confiança i es va mostrant més relaxada. La Maria és insegura i tímida, li costa molt expressar-se oralment i massa sovint recorre als monosílabs per comunicar-se. A casa, explica la mare que és tot el contrari: que no para de xerrar i fer bromes amb la seva germana petita.
A les sessions hem anat treballant aspectes de la llengua tant a nivell oral com a nivell escrit. Mostra moltes dificultats en el raonament abstracte i en l'ordenació de paraules i paràgrafs dins d'una història. Té poc vocabulari per l'edat que té i poca cohesió i relació entre persona i temps verbal.
Ens has descrit molt bé la situació de diversos nens que necessiten una atenció especial. La meva pregunta fa referència a les teves funcions amb aquests nens. Us recordo que no sou mestres d'educació especial, és important que ho tingueu present. La persona que realitza l'atenció individualitzada, quina formació té?
ResponderEliminarAl començament la meva funció al centre era tan sols d'observació per tal de conèixer poc a poc els casos que he anat explicant al blog. De mica en mica he anat agafant confiança amb els infants i també amb les professionals del centre i he anat pensant i posant en pràctica activitats adreçades a cada infant depenent de les seves característiques i les seves dificultats.
ResponderEliminarLes professionals amb les qui treballo són logopedes, mestres o pedagogues i, quan ja m'han vist segura i sabedora dels diferents casos, m'han donat la possibilitat de posar en pràctica les activitats planificades prèviament. Cal dir que sense la seva amabilitat i el seu saber fer no m'hauria atrevit davant d'algun cas en particular.