El Roc és un nen de cinc anys que arriba al centre buscant sessions de logopèdia per sol·lucionar les seves dificultats en dir la R. Per aquest motiu, totes les sessions del Roc aniran encaminades a solventar el seu problema concret, la qual cosa farà que en algun moment, el Roc es cansi de realitzar activitats sempre amb la mateixa fi. Des de casa també se li exigeix molt i això també ha fet que el Roc arribi sovint cansat i poc motivat a les sessions.
Hem realitzat doncs, exercicis i activitats de diferenciació de R forta i R fluixa i observo que per a dir la R forta el Roc s'ajuda de la lletra T: diu TRAQUETA enlloc de RAQUETA o TRATOLÍ enlloc de RATOLÍ. La logopeda ajuda el Roc a col·locar la llengua allà on toca per tal de poder pronunciar-la correctament i seguidament fem exercicis de mobilitat i exercitació de la llengua per tal de descartar possibles malformacions físiques. Observo també que el Roc pronuncia millor la R quan aquesta està entre vocals: diu millor SAMARRETA que RATA.
En una sessió proposo que utilitzem cançons per tal de practicar el so de la R, com la cançó "El Senyor Ramon". A la companya professional li sembla una bona idea i al Roc li agrada la cançó, la qual l'ajudarà en la solventació del problema.
No hay comentarios:
Publicar un comentario