miércoles, 7 de mayo de 2014

Dimarts 6 de maig de 2014


Els dimarts és el dia de la setmana on tenim sessió amb l'Abel, el Marcel i el Pau. Ahir però va ser una miqueta especial ja que, juntament amb el Marcel, també va començar un altre nen anomenat Ian. A més, el Nil també havia d'assistir a última hora però com que era de colònies no va poder venir.

L'Abel va venir trempat i amb ganes de treballar com de costum; ahir però, venia una miqueta més relaxat la qual cosa ens va permetre començar a treballar des del primer minut. A partir d'una lectura amb lletra d'impremta (recordem que l'Abel és un nen amb TEL de primer de primària i la lletra d'impremta està encara coneixent-la) vaig adonar-me que l'Abel encara seguia rotant la D-B i la P-Q però que, per altra banda mostra una bona comprensió lectora. 

Tot i així, una cosa a destacar de l'Abel és la seva motricitat fina ja que encara presenta un traç maldestre i s'observa molta tensió i pressió a l'hora d'escriure amb el llapis. Realitza, per descomptat, una ortografia natural i presenta encara moltes dificultat en l'escriptura ja que s'oblida de moltes lletres i acostuma a ajuntar i a separar paraules quan no toca. 

Crec sincerament que des que vaig començar pràctiques, l'Abel ha fet una millora increïble. Ja no només en l'escriptura sinó que la seva expressió oral i la manera de comunicar-se amb els altres ha canviat notablement. Òbviament, segueix presentant dificultats en molts aspectes del llenguatge però, les seva alegria, entusiasme i esforç farà que ho superi o ho millori amb facilitat.

Seguit de l'Abel han vingut el Marcel i l'Ian, el qual era el seu primer dia. En un primer moment ens va semblar que el Marcel no estaria d'acord amb la presència de l'Ian però, un pic ha iniciat la sessió, s'han recolzat l'un amb l'altre i han treballat juntament.  Hem realitzat un joc de presentació per tal de trencar el gel i coneixe'ns una miqueta tots plegats. Ha estat curiós i enriquidor observar quins són els mecanismes que tant els infants com els adults fem servir quan ens presenten a algú que no coneixem. El saber fer, el saber estar i l'empatia són alguns dels valors que hem treballat en la sessió, la qual va ser enriquidora per a tots.

L'Ian arriba al centre amb el neguit i preocupació de la família ja que aquest presenta dificultats atencionals de llarga evolució. Recentment li han passat diverses proves d'on s'ha extret que presenta una capacitat intel·letual dins la mitjana; presenta també una bona capacitat d'expressió i comprensió verbal així com també en el raonament verbal abstracte i té un rendiment inferior en les activitats que avaluen atenció selectiva, memòria de treball i velocitat de processament. El seu estil de treball és caracteritzat per la impulsivitat i la inquietud motriu així com també per la dispersió. Donats aquestes característiques i factors se li diagnostica un TDA-H.

És massa d'hora i precipitat fer qualsevol valoració de l'Ian i de les conclusions que s'extreuen del seu diagnòstic; caldrà deixar un temps per tal de veure com evoluciona.




No hay comentarios:

Publicar un comentario