A l’hora de preparar diverses activitats per a les sessions també m’ha
sigut de gran ajuda la col·lecció Llibretes
d’enginy de l’editorial Barcanova on s’hi pot trobar una gran varietat
d’activitats relacionades amb lògica, memòria, atenció i formes entre altres
aspectes. A més a més, quan he realitzat sessions de logopèdia també m’ha sigut
molt útil la pàgina web del CREDA de Lleida (http://www.xtec.cat/creda-lleida)
on hi he trobat infinitat de recursos relacionats amb fonètica, sintaxi,
morfologia, descripcions, narracions, etc. els quals m’han sigut molt útils per
treballar amb el Bernat i el Roc a les sessions de logopèdia. A part d’aquests,
he utilitzat molts altres materials que m’han ajudat a enfocar les activitats per
a diferents sessions com ara el llibre L’Estel,
d’Enriqueta Garriga, el qual és un material seqüenciat de la lectura, el Protocol
d’observació per a detectar indicadors de la dislèxia en l’etapa de Primària
realitzat per el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya o La Pràctica psicopedagògica en educació no
formal, volum II, editat per la Universitat Oberta de Catalunya.
Per concloure, m’agradaria afegir que la meva estada a Trivium ha estat
molt enriquidora tant a nivell acadèmic com a nivell personal. A nivell
acadèmic perquè he pogut observar, viure i experimentar en primera persona tots
aquells entrebancs que has de passar per a poder diagnosticar un infant, tots
els diversos recursos que has de destinar en cada cas, les hores de preparació
i programació per a cada sessió, les valoracions, les reunions amb les
famílies, etc. Cada petit detall m’ha fet reflexionar i m’ha fet arribar a la
conclusió que és molt minça la quantitat de recursos que el govern del nostre
país fa arribar a les famílies amb infants amb algun tipus de necessitat
educativa especial. Cal que aquest tipus de famílies, a banda dels pocs
recursos públics que els hi arriben,
busquin recursos privats per a que els seus fills tinguin un seguiment
digne i de qualitat. Totes aquelles famílies que no s’ho poden permetre i que
només utilitzen els recursos públics obtenen un seguiment esporàdic i poc útil
provinent del CSMIJ o del CDIAP. Malauradament, les coses estan així i sembla a
ser que no es destinaran més recursos per una fi social i integradora, almenys
en un temps pròxim.
A nivell personal també ha sigut un temps molt enriquidor per a mi, ja
no només perquè dins meu està creixent un petit ésser sinó també perquè he
pogut establir connexions i relacions socials amb professionals que m’han obert
la ment i m’han ajudat a observar les dishabilitats d’un infant com a
habilitats. Tots els dubtes que m’han anat sorgit s’han resolt fàcilment
gràcies a la seva ajuda, formació i paciència. Els vincles que s’han establert
han estat forts i això, al dia a dia laboral, és de gran ajuda. A més a més, no
em vull oblidar d’anomenar els infants amb els quals he passat moltes hores i
hem descobert plegats altres maneres d’enfocar els aprenentatges. Amb ells he
après a valorar tot allò que m’envolta, a ser més empàtica, assertiva i a no
donar-me per vençuda quan quelcom no surt com un vol. Ha sigut tot un plaer
compartir aquests moments amb tots ells!
Gràcies!
No hay comentarios:
Publicar un comentario