lunes, 25 de mayo de 2015

Conclusions finals - Reflexions


Avui finalitza el període per a poder fer entrades aquí al blog. Com ja heu pogut anar comprovant, he intentat realitzar un parell d’entrades cada setmana i poder així compartir amb vosaltres articles interessants, opinions i el dia a dia al centre de pràctiques. He intentat també ser descriptiva, breu i explícita amb la redacció de les entrades per tal que fos entenedor i amè el seu seguiment i també fos palpable la meva vivència al centre.
Ha estat un període intens, ple d’experiències, hores de treball i estones compartides amb alumnes i professionals, on m’he pogut enriquir de nombrosos aprenentatges que, vinculats o no amb la llicenciatura de psicopedagogia, em serviran el dia de demà en la meva vida personal i professional.
No tot ha sortit tal i com m’esperava; de fet, he hagut d’anar modificant el meu pla de treball a mesura que avançaven els dies per tal d’ajustar-lo a la realitat i necessitats dels subjectes estudiats. Vaig començar amb una visió concreta, un enfocament només a tres alumnes, i vaig haver de modificar-ho ja que els jocs i material que havia elaborat servien per a molts alumnes més. D’aquesta manera, la meva visió va passar a ser més global, més extensa, i jocs que jo mateixa em pensava que anaven destinats només a una tipologia d’alumnes, també servien per a altres.
Un altre entrebanc amb el qual m’he anat trobant ha sigut el material. El centre no disposava de finançament per a poder comprar cap tipus de material i només m’ha proporcionat les impressions i fotocòpies que he necessitat així com també les plastificacions. La resta, com ara capses per a guardar els jocs, folis de colors i cartolines, les he hagut de proporcionar jo, la qual cosa ha fet que m’abastés de material reciclat o de baix cost.
Com observeu, les adaptacions que he anat fent han sigut portables i dins del meu abast: des de l’elaboració de jocs a partir de la demanda de professionals, la modificació d’estratègies a l’aula tot introduint-hi el joc o el canvi a un enfocament més global i proper a tots els alumnes. Poc a poc, he anat corregint els meus errors i adaptant-me a les necessitats del centre i això m’ha servit per enriquir-me personal i professionalment.
M’agradaria agrair als professionals del centre i a la meva tutora per haver-me ajudat i ofert el seu recolzament en tot moment; donar-los les gràcies per perdre part del seu temps en ensenyar-me i guiar-me en aquestes hores de pràctiques i donar-me l’autonomia necessària perquè jo mateixa escollís cap a on volia enfocar-les. 

Gràcies de tot cor!

No hay comentarios:

Publicar un comentario