L'Abel és un nen de sis anys que fa primer de primària i té diagnosticat un TEL (Trastorn Específic del Llenguatge), aquest va ser el motiu pel qual els seus pares van decidir portar l'Abel al centre. L'Abel és un nen mogut, simpàtic i inquiet que li agrada molt explicar anècdotes i històries. És en les seves explicacions on s'entreveuen nombroses dificultats en l'estructuració de frases, la concordança entre la persona i el temps verbal i, en general, en tota l'àrea del llenguatge.
A diferència de la dislèxia, el TEL és un trastorn que afecta tota l'àrea del llenguatge i que, els nens que tenen diagnosticat aquest tipus de trastorn, presenten les mateixes dificultats que un nen dislèxic però que, a més a més, es veu també afectada la part oral. La dislèxia només afecta la part escrita.
L'Abel mostra dificultats en l'expressió oral: rota la G i la D (per exemple diu Grac enlloc de Drac), rota també la P i la Q, la B i la D (diu Darca enlloc de Barca) i suprimeix moltes lletres quan parla. També mostra dificultats en escriure sons amb les lletres G, D i B (escriu Dacla enlloc de Dracula) i en recordar i memoritzar conceptes com els dies de la setmana o els mesos de l'any. A l'hora de llegir, l'Abel té poca fluïdesa lectora, llegeix paraula per paraula i sense fixar-se en la connexió de frases ni en les pauses; com a conseqüència a l'escola li han comentat que ha de reforçar la lectura perquè presenta una baixa comprensió lectora.
Personalment, és un goig treballar amb l'Abel ja que sempre està predisposat a treballar i ve content al centre. Presenta totes les característiques d'un nen amb TEL i és molt enriquidor observar el seu treball i el seu desenvolupament diari.
No hay comentarios:
Publicar un comentario